TurmarinTurmarin
  • HAKKIMIZDA
  • DUFOUR
    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530
  • FOUNTAINE PAJOT
    • YELKENLİ KATAMARANLAR
      • ISLA 40
      • ASTREA 42
      • ELBA 45
      • TANNA 47
      • SAMANA 59
      • ALEGRIA 67
    • MOTORYAT KATAMARANLAR
      • MY4.S
      • MY5
      • MY6
      • POWER 67
  • 2.EL
  • KİRALAMA
  • TEKNİK
  • BLOG
  • İLETİŞİM
  • HAKKIMIZDA
  • DUFOUR
    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530
  • FOUNTAINE PAJOT
    • YELKENLİ KATAMARANLAR
      • ISLA 40
      • ASTREA 42
      • ELBA 45
      • TANNA 47
      • SAMANA 59
      • ALEGRIA 67
    • MOTORYAT KATAMARANLAR
      • MY4.S
      • MY5
      • MY6
      • POWER 67
  • 2.EL
  • KİRALAMA
  • TEKNİK
  • BLOG
  • İLETİŞİM

Yatçılığın Tarihi

admin2021-08-31T16:29:10+03:00

Denizciliğin tarihi neredeyse insanlık tarihi kadar eski olsa da, “yatların” tarihi çok daha yakın bir zamana dayanır.

Denizin Avcıları

İlk yatlar 14. yüzyılda bugün Hollanda olarak bildiğimiz toprakların kaçakçı ve korsanlarla dolu sularında ortaya çıkar. “Jaght”, yani, avcı denen bu tekneler başta sadece korsanları ticaret gemilerinden kovalamak için kullanılsa da, zaman içinde bu ticaret gemilerinin sahibi tüccarlar, kargolarının limana sağ salim varmasını jaghtların güvertelerinde kutlamaya başladılar. Bu moda kısa sürede küçük gemiler içinde turlamak isteyen elitleri arasında popüler hale gelir.  

Tacı elinden alındıktan sonra 10 yılını Hollanda topraklarında geçiren 2. Charles’ın, 1660’ta yeniden tahtına dönmesi Amsterdam halkı tarafından büyük bir neşeyle karşılanır. Bu durumu kutlamak için yeni krala Mary adında bir yat hediye edilir. Kendi yatlarını da inşa eden 2. Charles’ın en büyük eğlencelerinden biri Mary ile Thames nehrinde gezinmekti. Ayrıca oğlan kardeşi York Dükü James ile sık sık yat yarışları yaptıkları da bilinir.

Kralların Uğraşı

Bu şekilde, yatçılık ve yat yarışçılığı “kralların uğraşı” olarak hayatına başlasa da yeni yüzyılın şafağında bu değişti. Hem asiller hem sıradan halk arasında 2. Charles’ı örnek alanlar çıktı. 17. yüzyıla gelindiğinde ise yatçılık artık sadece kralların ve saray halkının benimsediği bir uğraş olmaktan çıkmıştı.

Dünyanın ilk yat kulübü, Cork Water Club, 1720’de İrlanda’da kuruldu. Onu ünlü Royal Yacht Squadron gibi pek çokları takip eder. 18. Yüzyıl sadece Avrupa’da değil, okyanusun ötesinde, Amerika’da da pek çok nüfuzlu yat kulübünün kuruluşuna tanıklık eder. Bu kulüpler yayıldıkça ve yat yarışlarının da popülerliği de artınca, yatçılıkla uğraşanlar bu uğraşın sınırlarını ne kadar zorlayabileceklerini denemeye başlarlar. 1866 yılında dünyanın ilk trans-Atlantik yat yarışı, New York Yat Kulübü altında Amerika sahillerindeki Connecticut’tan, İngiltere’deki Wight Adasına gerçekleştirilir.

Benzer Yazılar:

Rüzgar Rotamız, Tekne Evimiz; Sonunda Yaz geldi!
MY4.S Test Sürüşünün Tüm Detayları!
Yat İle Tatil Yapılır Mı?
Dufour Grand Large Serisinde Performans Tekneleri
Denizcilik Terimleri
Tekne İle Yat Arasındaki Farklar
Dufour'dan Yeni Jenerasyon: 360
Tekne Demirleme Teknikleri Nelerdir?

Bu gönderiyi paylaş

Facebook heyecan LinkedIn Google + E-posta

2011 yılında DUFOUR YACHTS distribütörleri arasında “Dünyanın en iyi performans gösteren distribütörü ” başarı ödülününe layık görüldük.

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Kiralama
  • Servis
  • 2. El
  • Blog
  • İletişim

DUFOUR YATCHS

    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530

 

DROMEAS


 

FOUNTAINE PAJOT

  • YELKENLİ KATAMARANLAR
    • ISLA 40
    • ASTREA 42
    • ELBA 45
    • TANNA 47
    • NEW 51
    • SAMANA 59
    • ALEGRIA 67
  • MOTORYAT KATAMARANLAR
    • MY4.S
    • MY5
    • MY6
    • POWER 67

İLETİŞİM

İhsan Aksoy sok. Fulya Apt. 2B
10/4 Çamlık Etiler İSTANBUL
+90 212 257 02 03

info@turmarin.com