TurmarinTurmarin
  • HAKKIMIZDA
  • DUFOUR
    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530
  • FOUNTAINE PAJOT
    • YELKENLİ KATAMARANLAR
      • ISLA 40
      • ASTREA 42
      • ELBA 45
      • TANNA 47
      • SAMANA 59
      • ALEGRIA 67
    • MOTORYAT KATAMARANLAR
      • MY4.S
      • MY5
      • MY6
      • POWER 67
  • DROMEAS
  • 2.EL
  • KİRALAMA
  • TEKNİK
  • BLOG
  • HİSSELİ TEKNE
  • İLETİŞİM
  • HAKKIMIZDA
  • DUFOUR
    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530
  • FOUNTAINE PAJOT
    • YELKENLİ KATAMARANLAR
      • ISLA 40
      • ASTREA 42
      • ELBA 45
      • TANNA 47
      • SAMANA 59
      • ALEGRIA 67
    • MOTORYAT KATAMARANLAR
      • MY4.S
      • MY5
      • MY6
      • POWER 67
  • DROMEAS
  • 2.EL
  • KİRALAMA
  • TEKNİK
  • BLOG
  • HİSSELİ TEKNE
  • İLETİŞİM
tekne-demirleme-teknikleri

Tekne Demirleme Teknikleri Nelerdir?

admin2022-01-12T12:29:25+03:00

Teknenizle doğanın kucağında olmanın tadını çıkarırken bağlı olduğunuz limandan uzakta iseniz ya da tonoz sistemi bulunmayan bir koydaysanız, geceyi güvenle geçirmek ve rahat bir uyku çekmek için doğru demirleme yapmalısınız.

Başarılı bir demirlemeyi iki önemli faktör belirler. Bunlardan ilki demir yeri seçimi yani çapanın hangi açıyla tutunduğudur. İkincisi de suya bırakılan zincir veya halat miktarıdır. Buna kaloma diyoruz. Bırakılan zincir veya halat miktarı arttıkça, demirin tırnaklarının zeminle yaptığı açı azalır. Tutunma gücü bu açıyla ters, kaloma ile doğru orantılıdır. Demir zeminle ilk temas ettiğinde, bir süre kaloma verdikten sonra tornistanla geri giderken ırgatı sıkıştırıp zincirin gerilmesini sağlamak ve demirin tırnaklarının zemine saplanmasını sağlamak önemlidir. Güvenli tekne demirleme yapabilmek için birçok koşulu göz önünde bulundurmalısınız.

  • Rüzgara ve dalgalara kapalı bir bölgede demirleme yapılmalıdır.
  • Demirlemenin sağlam olması için güvenli derinlik bulunmalıdır.
  • Denizin dibinin durumu (taşlık, kumluk vs.) ve çıpanın tipi hakkında bilgi sahibi olunmalıdır.
  • Alarga durulacaksa, yatın salınım çapı dikkate alınmalıdır.
  • Çapanın dibe tutunmasını sağlamalı ve uygun kaloma ile sabitlenmelidir.

Benzer Yazılar:

Denizcilik Terimleri
Marina Mavi Bayrak Kriterleri Nelerdir?
42. Cannes Yat Festivali!
İstanbul’da Tekne ile Gezilecek Yerler
Normalleşme Sürecinde Denizcilik Dünyasının Durumu
Yelken Yarışlarının Olimpiyatı: Vendée Globe
Teknenizi Açık Deniz Yarışlarına Nasıl Hazırlamalısınız?
Teknede Neye İhtiyacım Olur?

Bu gönderiyi paylaş

Facebook heyecan LinkedIn Google + E-posta

2011 yılında DUFOUR YACHTS distribütörleri arasında “Dünyanın en iyi performans gösteren distribütörü ” başarı ödülününe layık görüldük.

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Kiralama
  • Servis
  • 2. El
  • Blog
  • İletişim

DUFOUR YATCHS

    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530

 

DROMEAS


 

FOUNTAINE PAJOT

  • YELKENLİ KATAMARANLAR
    • ISLA 40
    • ASTREA 42
    • ELBA 45
    • TANNA 47
    • NEW 51
    • SAMANA 59
    • ALEGRIA 67
  • MOTORYAT KATAMARANLAR
    • MY4.S
    • MY5
    • MY6
    • POWER 67

İLETİŞİM

İhsan Aksoy sok. Fulya Apt. 2B
10/4 Çamlık Etiler İSTANBUL
+90 212 257 02 03

info@turmarin.com