TurmarinTurmarin
  • HAKKIMIZDA
  • DUFOUR
    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530
  • FOUNTAINE PAJOT
    • YELKENLİ KATAMARANLAR
      • ISLA 40
      • ASTREA 42
      • ELBA 45
      • TANNA 47
      • SAMANA 59
      • ALEGRIA 67
    • MOTORYAT KATAMARANLAR
      • MY4.S
      • MY5
      • MY6
      • POWER 67
  • DROMEAS
  • 2.EL
  • KİRALAMA
  • TEKNİK
  • BLOG
  • HİSSELİ TEKNE
  • İLETİŞİM
  • HAKKIMIZDA
  • DUFOUR
    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530
  • FOUNTAINE PAJOT
    • YELKENLİ KATAMARANLAR
      • ISLA 40
      • ASTREA 42
      • ELBA 45
      • TANNA 47
      • SAMANA 59
      • ALEGRIA 67
    • MOTORYAT KATAMARANLAR
      • MY4.S
      • MY5
      • MY6
      • POWER 67
  • DROMEAS
  • 2.EL
  • KİRALAMA
  • TEKNİK
  • BLOG
  • HİSSELİ TEKNE
  • İLETİŞİM
tekne-elektrik-tesisati-nasil-dosenir

Tekne Elektrik Tesisatı Nasıl Döşenir?

admin2022-01-31T15:49:30+03:00

Deniz tutkusu olan insanların en rahat ettiği yer tekneleridir. Teknelerin ömrünü uzatmak için gerekli tadilatları ve bakımları da aksatmamak gerekir. Bu nedenle ihtiyaçlar doğrultusunda hareket ederek planlama yapmak en doğrusu olacaktır. Elektrik sistemlerinde bağlantı ekipmanlarının en hassas değerlere sahip olan parçası kablolardır. Bunları önem sırasına göre aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

  1. Bağlantı uçları
  2. Anahtarlar
  3. Sigorta ve röleler

Elektrik tesisatında hayati önem taşıyan parçaların zarar görebilme ihtimali her zaman göz önünde bulundurulmalıdır. Bütçeniz doğrultusunda marin tipi kablolar, bakır kaplamalı bağlantı uçları, muhafazalı sigorta ve röleler kullanılmalıdır. Ayrıca teknenin kalbi diye nitelendirdiğimiz akünün de performansının yüksek olması sizin için faydalı olacaktır. Böylece tekne yolcuğunuzun kalitesi artacak etrafınızdaki güzelliklerin tadını daha rahat çıkaracaksınız.

Tesisat ve Kablolar

Teknenin tüm elektrik tesisatında üzeri iki kat izolasyon kaplı, içinde çoklu tel bulunan kalay kaplı bakırdan yapılmış marin kablolar kullanılmalıdır. Elektrik tüketen araca gücün tam gitmesi için kablo çapı yeterince kalın olmalıdır. İnce kablolar elektrik akımına hem daha fazla direnç göstererek voltajın düşmesine dolayısıyla da aracın arızalanmasına hem de aşırı ısınma sonucu elektrik kontaklarına yol açarlar. Kabloların geçeceği yolların sıcaktan, deniz suyundan ve yağdan uzak olacak şekilde planlanması şarttır. Bu iş için yapılmış kablo kanallarının kullanılması gerekmektedir. Kablo bağlantılarında gene deniz araçlarında kullanılmak üzere imal edilmiş olan kalay kaplı marin tipi soketlerin kullanılması tavsiye edilir. Zaman zaman özellikle kablo bağlantı noktaları ve pano bağlantılarını kontrol etmek yerinde olur. Herhangi bir paslanma, çürüme ve küflenme görülürse bu soketler bir an önce değiştirilmelidir. Kablo eklemek için de terminal bağlantılarını kullanmalısınız. Özellikle akü kutup başları temiz tutulmalı, arada sıcak su ve ince zımparayla temizlenmelidir.

Akü

Hemen hemen tüm teknelerde kurşun asitli tabir edilen 12 veya 24 voltluk aküler vardır. Akünün amper/saat kapasitesinin teknenin ihtiyaçlarına uygun olması şarttır. Teknelerde genelde iki akü kullanılır. Bunlarda biri yalnızca marş aküsü olarak kullanılırken diğeri teknenin ihtiyaçlarını karşılar. Aküler yerlerine iyi sabitlenmelidir. Olası bir asit kaçağına karşı önlem almak gerekir. Aküler motor bölmesine konulmuşsa bu bölmenin iyi havalandırılması gerekir. Şarj sırasında çıkan hidrojen gazının birikmesi tehlike yaratabilir. Akülerin elektrolit seviyeleri sürekli kontrol edilmeli, plakaların ortaya çıkması durumunda saf su eklenmelidir. Teknenizde akünün şarj seviyesini gösteren basit bir bomemetre bulundurabilirsiniz. Akülerin uzun süre şarjsız bırakılması bozulmalarına yol açabileceğinden mümkünse ayda bir şarja bağlanmaları gerekir.

Sıklıkla kullanılan kurşun asitli aküler deniz şartlarına uygun olmadığından performansları düşüktür. Marin tipi akülerin performansı daha yüksektir. Bu akülerde oluşacak gazlar için hava kanalı kullanılmıştır. Marin akülerinin de en iyisi de jel akülerdir. Gaz sorunu olmayan diğer akülere göre fiyatı biraz daha yüksek olan bu akülerin şarjı uzun süre gider.

Teknelerde çift akü sistemi yaygındır. Bunun sebebi akülerden biri motor çalıştırmak için kullanılırken diğeri teknenin donanımsal elektrik ihtiyacını karşılamak için kullanılır. İki aküyü aynı anda da kullanmak mümkündür. İki akü kullanılmak istendiği zamanlarda akü izolatörü ve akü birleştiricisi kullanmalıdır. Akü kapasitesi teknenin donanımsal akım gücünün minimum yüzde on fazlası olması gerekir. Örneğin, saatte 50 ah tüketimi olan bir teknenin minimum 55/60 ah akü kullanması gerekir.

Benzer Yazılar:

Deniz Tutması İle Baş Etmenin Yolları
Özel Günlerinizde Tüm Sevdiklerinizde Deniz Üzerinde Buluşun!
CNR Avrasya Boat Show’da Tur Marin Rüzgarı
İstanbul’da Düzenlenen Yat Yarışları
Teknede Neye İhtiyacım Olur?
Tekne Demirleme Teknikleri Nelerdir?
Yat Festivali Nedir?
Dufour 382 Grand Large’da Konfor ve Modülerlik Bir Arada

Bu gönderiyi paylaş

Facebook heyecan LinkedIn Google + E-posta

2011 yılında DUFOUR YACHTS distribütörleri arasında “Dünyanın en iyi performans gösteren distribütörü ” başarı ödülününe layık görüldük.

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Kiralama
  • Servis
  • 2. El
  • Blog
  • İletişim

DUFOUR YATCHS

    • DUFOUR 32
    • DUFOUR 56
    • DUFOUR 61
    • DUFOUR 360
    • DUFOUR 390
    • DUFOUR 412
    • DUFOUR 430
    • DUFOUR 470
    • DUFOUR 530

 

DROMEAS


 

FOUNTAINE PAJOT

  • YELKENLİ KATAMARANLAR
    • ISLA 40
    • ASTREA 42
    • ELBA 45
    • TANNA 47
    • NEW 51
    • SAMANA 59
    • ALEGRIA 67
  • MOTORYAT KATAMARANLAR
    • MY4.S
    • MY5
    • MY6
    • POWER 67

İLETİŞİM

İhsan Aksoy sok. Fulya Apt. 2B
10/4 Çamlık Etiler İSTANBUL
+90 212 257 02 03

info@turmarin.com